settings icon
share icon
Kysymys

Taivaaseen pääseminen - kuinka voin varmistaa iankaikkisen päämääräni?

Vastaus


Ole valmis! Päivä, jolloin itse kukin meistä siirtyy täältä iankaikkisuuteen saattaa olla lähempänä kuin ajattelemmekaan. Valmistuessamme tuota hetkeä varten meidän on tiedostettava tämä tosiasia - kaikki eivät pääse taivaaseen. Kuinka voimme olla varmoja, että me kuulumme niihin, jotka viettävät iankaikkisuuden taivaassa? Noin 2000 vuotta sitten apostolit Pietari ja Johannes saarnasivat Jeesuksen Kristuksen evankeliumia suurelle väenpaljoudelle Jerusalemissa. Tuolloin Pietari lausui syvällisen ajatuksen, joka pätee vielä nykyisessä maailmassakin: "Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla" (Ap. t. 4:12).

Niin kuin asianlaita oli tuolloin, samoin nykyisenä "kaikki tiet johtavat taivaaseen" -aikakautena tätä viestiä ei voi pitää poliittisesti oikeana. Monet luulevat pääsevänsä taivaaseen ilman Jeesusta. He haluavat iankaikkisen kirkkauden lupaukset, mutta he eivät piittaa rististä ja vielä vähemmän sillä riippuneesta ja kuolleesta, joka kuoli kaikkien Häneen uskovien syntien tähden. Monet eivät halua hyväksyä Jeesusta ainoana oikeana tienä ja he haluavat löytää toisen tien. Mutta Jeesus itse varoitti meitä sanoen, että ei ole mitään toista tietä ja tämän tosiasian hylkääminen johtaa iankaikkisuuteen helvetissä. Hän sanoi meille suoraan: "Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään” (Joh. 3:36).

Jotkut pitävät Jumalaa erittäin tiukkamielisenä, jos taivaaseen on vain yksi ainoa tie. Mutta ollaksemme rehellisiä, ihmiskunnan kapinoinnin seurauksena Jumalan taholta on erittäin aulista antaa meille minkäänlaista mahdollisuutta päästä taivaaseen. Me ansaitsemme tuomion, mutta sen sijaan Hän antaa meille pakotien lähettäessään ainoan Poikansa kuolemaan syntiemme edestä. Oli tämä jonkun mielestä kapea- tai laveamielistä, se on totuus ja kristittyjen on oltava ehdottoman selkeitä puheissaan: ainoa tie taivaaseen on Jeesuksen Kristuksen kautta.

Monet ovat uskoneet laimennettuun evankeliumiin, jonka mukaan ei tarvita parannusta synneistä. He haluavat uskoa rakastavaan, tuomitsemattomaan Jumalaan, joka ei vaadi parannusta eikä elämäntapojen muutosta. He saattavat esimerkiksi sanoa, "Uskon Jeesukseen Kristukseen, mutta minun Jumalani ei ole tuomitseva. Minun Jumalani ei koskaan lähettäisi ketään helvettiin." Mutta ei ole olemassa näitä kahta vaihtoehtoa. Jos me tunnustamme olevamme kristittyjä, meidän pitää tunnistaa Kristus sellaisena kuin Hän sanoi olevansa - ainoana tienä taivaaseen. Jos me kiellämme sen, kiellämme samalla Jeesuksen, sillä Hän sanoi, "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani” (Joh. 14:6).

Mutta yksi kysymys on edelleen vailla vastausta: Ketkä pääsevät Jumalan valtakuntaan? Kuinka voi varmistua iankaikkisesta kohtalostani? Vastaus näihin kysymyksiin on selvästi nähtävissä erossa niiden välillä, joilla on ja ei ole iankaikkista elämää. "Jolla on Poika, sillä on elämä. Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole elämää" (1. Joh. 5:12). Ne, jotka uskovat Kristukseen ovat hyväksyneet Hänen uhrinsa maksuna synneistään ja seuraavat Häntä tottelevaisina ja viettävät iankaikkisuuden taivaassa. Niille, jotka ovat hylänneet Hänet, käy toisin. "Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan" (Joh. 3:18).

Kuinka ihana taivas onkaan Jeesuksen Kristuksen pelastajakseen valinneille ja kuinka hirvittävä helvetti on Hänet hylänneille. Me puhuisimme pelastumattomille paljon suuremmalla vakaumuksella, jos me ymmärtäisimme mitä Jumalan pyhyys ja oikeamielisyys tuo muassaan Hänen täydellisen anteeksiannon Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa hylänneille. Raamattua ei voi lukea näkemättä tätä kerta toisensa jälkeen - ihmisten välille on vedetty raja. Raamattu on hyvin selkeä sen suhteen, että taivaaseen on vain yksi ainoa tie - Jeesuksen Kristuksen kautta. Hän antoi meille seuraavan varoituksen: "Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen! " (Matt. 7:13-14).

Taivaaseen on vain yksi ainoa tie ja sitä seuraavilla on varmuus taivaaseen pääsystä. Mutta kaikki eivät ole tuolla tiellä? Oletko sinä?

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Taivaaseen pääseminen - kuinka voin varmistaa iankaikkisen päämääräni?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries