settings icon
share icon
Kysymys

Miten saan asiani kuntoon Jumalan kanssa?

Vastaus


Jotta voisimme saada asiat kuntoon Jumalan kanssa, meidän pitää ensin ymmärtää, mikä on pielessä. Vastaus on synti. "Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei yhtäkään" (Psalmi 14:3). Me olemme kapinoineet Jumalan käskyjä vastaan; me olemme kaikki harhailleet "eksyneinä kuin lampaat, jokainen meistä kääntyi omalle tielleen" (Jesaja 53:6).

Huono uutinen on, että rangaistus synnistä on kuolema. "…kuolema on vain sen osana, joka on syntiä tehnyt" (Hes. 18:4). Hyvä uutinen puolestaan on, että rakastava Jumala on etsimällä etsinyt meitä tuodakseen meille pelastuksen. Jeesus julisti, että "juuri sitä, mikä on kadonnut, Ihmisen Poika on tullut etsimään ja pelastamaan" (Luuk. 19:10), ja hän ilmoitti saaneensa tehtävänsä päätökseen, kun hän ristillä kuollessaan sanoi: "Se on täytetty" (Joh. 19:30).

Kunnossa oleva suhde Jumalaan alkaa siitä, että tiedostat syntisi. Seuraavaksi tulee synnin nöyrä tunnustaminen Jumalalle (Jesaja 57:15) ja päätös hylätä synti. "Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen" (Room. 10:10).

Tähän parannuksen tekemiseen täytyy liittyä usko. Tarkemmin sanottuna usko siihen, että Jeesuksen uhrikuolema ja ihmeellinen ylösnousemus tekevät Hänestä Pelastajasi. "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva" (Room. 10:9). Monet muutkin raamatunkohdat puhuvat uskon välttämättömyydestä, kuten Joh. 20:27; Apt. 16:31; Gal. 2:16; 3:11, 26; ja Ef. 2:8.

Onko suhteesi Jumalaan kunnossa riippuu siitä, otatko vastaan sen, mitä Jumala on tehnyt puolestasi. Hän lähetti Pelastajan, Hän järjesti uhrin ottamaan pois syntisi, (Joh. 1:29), ja Hän antaa sinulle lupauksen: "Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä, se pelastuu" (Apt. 2:21).

Kaunis kuvaus parannuksen tekemisestä ja anteeksiannosta on vertaus tuhlaajapojasta (Luuk. 15:11–32). Nuorempi poika tuhlasi isänsä lahjan holtittomaan elämään (jae 13). Kun hän tajusi tehneensä väärin, hän päätti palata kotiin (jae 18). Hän oletti, ettei häntä enää kelpuutettaisi pojaksi (jae 19), mutta hän oli väärässä. Isä rakasti palannutta kapinallista yhtä paljon kuin ennenkin (jae 20). Kaikki oli annettu anteeksi, ja nyt oli aika juhlia (jae 24).

Jumala on hyvä pitämään lupauksensa, myös lupauksensa antaa anteeksi. "Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli" (Psalmi 34:19).

Jos haluat saada asiasi kuntoon Jumalan kanssa, voit rukoilla esimerkiksi seuraavan rukouksen. Muista, että tämän tai minkään muun rukouksen sanominen ei pelasta sinua. Vain Kristukseen luottaminen voi pelastaa sinut synnistä. Tämän rukouksen avulla voit kuitenkin ilmaista Jumalalle uskosi Häneen ja kiittää Häntä siitä, että Hän on järjestänyt sinulle pelastuksen. "Jumala, tiedän että olen tehnyt syntiä sinua vastaan ja ansaitsen rangaistuksen. Mutta Jeesus Kristus otti kantaakseen minulle kuuluneen rangaistuksen, niin että uskomalla Häneen voisin saada anteeksi. Käännyn pois synnistäni ja luotan siihen, että Sinä olet pelastukseni. Kiitos ihmeellisestä armostasi ja anteeksiannostasi – iankaikkisen elämän lahjasta! Aamen!"

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Miten saan asiani kuntoon Jumalan kanssa?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries