settings icon
share icon
Kysymys

Mikä on oikea uskonto minulle?

Vastaus


Pikaruokaravintolat houkuttelevat meitä antamalla meidän tilata ruokamme juuri sellaisena kuin haluamme. Jotkut kahvilat kehuskelevat tarjoavansa yli sataa eri makua ja muunnelmaa kahvista. Jopa taloa ja autoa ostaessamme voimme etsiä sellaista, jossa on kaikki haluamamme ominaisuudet. Emme enää elä vain suklaa-, vanilja- ja mansikkamaailmassa. Valinnanvara on kuningas! Voit löytää melkein mitä tahansa omien mieltymystesi ja tarpeittesi mukaan.

Löytyisikö siis myös uskonto, joka on juuri oikea sinulle? Löytyisikö uskonto, joka ei aiheuta syyllisyydentunnetta, ei aseta vaatimuksia, eikä ole kuormitettu pitkällä, harmittavalla luettelolla asioista, joita pitää tehdä tai ei saa tehdä? Kyllähän tällaisia uskontoja löytyy, mutta voiko uskonnon valita kuin suosikkimaun jäätelöstä?

Huomiotamme tavoittelevat monet tahot, joten miksi Jeesus olisi parempi kuin esimerkiksi Muhammed, Konfutse tai Buddha, tai vaikkapa Charles T. Russell tai Joseph Smith? Kaikki tiethän vievät lopulta taivaaseen, eikö vain? Eivätkös kaikki uskonnot ole pohjimmiltaan samanlaisia? Totuus on, että kaikki uskonnot eivät vie taivaaseen, samoin kuin kaikki tiet eivät vie Utsjoelle.

Vain Jeesus puhuu Jumalan auktoriteetilla, koska vain Jeesus voitti kuoleman. Muhammed, Konfutse ja kaikki muut maatuvat yhä haudoissaan, mutta Jeesus käveli omin voimin pois haudasta kolme päivää sen jälkeen, kun oli kuollut raa’asti roomalaisella ristillä. Jokainen kuoleman voittanut ansaitsee huomiomme. Jokainen kuoleman voittanut ansaitsee tulla kuulluksi.

Jeesuksen ylösnousemusta tukeva todistusaineisto on musertavan suuri. Ensinnäkin ylösnousseen Kristuksen silminnäkijöitä oli yli viisi sataa! Se on iso joukko silminnäkijöitä. Viittä sataa ääntä ei voi jättää huomiotta. Entä sitten tyhjän haudan ongelma? Jeesuksen vastustajat olisivat voineet helposti lopettaa puheet ylösnousemuksesta esittelemällä Jeesuksen kuolleen, maatuvan ruumiin, mutta heillä ei ollut ruumista, jota esitellä! Hauta oli tyhjä! Olisivatko opetuslapset voineet varastaa Jeesuksen ruumiin? Tuskinpa. Sellaisen tapauksen estämiseksi Jeesuksen hautaa vartioivat raskaasti aseistetut vartijat. Kun ottaa vielä huomioon sen, että Jeesuksen lähimmät seuraajat olivat peloissaan paenneet Hänen vangitsemisensa ja ristiinnaulitsemisensa yhteydessä, on erittäin epätodennäköistä, että tämä sekalainen joukko pelästyneitä kalastajia olisi lähtenyt taistelemaan koulutettuja ammattisotilaita vastaan. Yksinkertainen tosiasia on, että Jeesuksen ylösnousemusta ei voi kiistää!

Jokainen kuoleman voittanut ansaitsee siis tulla kuulluksi. Jeesus osoitti voittaneensa kuoleman, siksi meidän tulee kuunnella, mitä Hän sanoo. Jeesus väittää olevansa ainoa tie pelastukseen (Joh. 14:6). Hän ei ole jokin tie; Hän ei ole yksi monista eri teistä, vaan Jeesus on ainoa tie.

Tämä sama Jeesus sanoo myös: ”Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon” (Matt. 11:28). Maailma on kova ja elämä on vaikeaa. Useimmat meistä ovat kokeneet kovia ja haavoittuneet elämässään tavalla tai toisella. Oletko samaa mieltä? Mitä siis haluat? Eheytymisen vai pelkän uskonnon? Elävän Pelastajan vai yhden monista kuolleista ”profeetoista”? Mielekkään vuorovaikutussuhteen vai tyhjiä rituaaleja? Jeesus ei ole yksi vaihtoehto – Hän on ainoa oikea vaihtoehto!

Jeesus on oikea ”uskonto”, jos kaipaat anteeksiantoa (Apt. 10:43). Jeesus on oikea ”uskonto”, jos kaipaat mielekästä suhdetta Jumalaan (Joh. 10:10). Jeesus on oikea ”uskonto”, jos kaipaat ikuista kotia taivaassa (Joh. 3:16). Luota Jeesukseen Pelastajanasi – sitä et tule katumaan! Luota Häneen syntiesi anteeksiantajana – et tule pettymään!

Jos haluat saada ”oikean suhteen” Jumalan kanssa, voit rukoilla esimerkiksi seuraavan rukouksen. Muista, että tämän tai minkään muunkaan rukouksen sanominen ei pelasta sinua. Vain Kristukseen luottaminen voi pelastaa sinut synnistä. Tämän rukouksen avulla voit kuitenkin ilmaista Jumalalle uskosi Häneen ja kiittää Häntä siitä, että Hän on järjestänyt sinulle pelastuksen. ”Jumala, tiedän että olen tehnyt syntiä sinua vastaan ja ansaitsen rangaistuksen. Mutta Jeesus Kristus otti kantaakseen minulle kuuluneen rangaistuksen, niin että uskomalla Häneen voisin saada anteeksi. Käännyn pois synnistäni ja luotan siihen, että Sinä olet pelastukseni. Kiitos ihmeellisestä armostasi ja anteeksiannostasi – iankaikkisen elämän lahjasta! Aamen!”

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Mikä on oikea uskonto minulle?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries