settings icon
share icon
Kysymys

Miksi on niin monia erilaisia uskontoja? Johtavatko kaikki uskonnot Jumalan luo?

Vastaus


Monien eri uskontojen olemassaolo ja väitteet kaikkien uskontojen johtamisesta Jumalan luo tuo epävarmuutta aidosti Jumalaa etsivien mielessä johtaen joskus turhautuneisuuteen siitä, onko absoluuttisen totuuden löytäminen tässä asiassa edes mahdollista. Tai he päätyvät hyväksymään väitteen, että kaikki uskonnot vievät Jumalan luo. Vapaa-ajattelijat käyttävät tätä monien uskontojen olemassaoloa todisteena, että Jumalaa ei voi löytää tai häntä ei ole olemassa.

Room. 1:19-21 antaa meille raamatullisen selityksen, miksi niin monia uskontoja on olemassa. Totuus Jumalasta on kaikkien nähtävissä, koska Jumala loi meidät sellaisiksi. Sen sijaan, että ihminen hyväksyisi totuuden Jumalasta ja alistuisi siihen, melkein kaikki hylkäävät sen ja yrittävät löytää oman tien Jumalan ymmärtämiseksi. Tämä ei suinkaan johda valistukseen Jumalan suhteen, vaan hedelmättömiin lopputuloksiin. Esitämme seuraavassa, mikä on "monien uskontojen" pohjalla.

Monet eivät halua uskoa Jumalaan, joka vaatii hurskasta ja moraalista elämää. Näin ollen he keksivät itselleen jumalan, joka ei vaadi sitä. Monet eivät halua uskoa Jumalaan, jonka mukaan ihminen ei voi ansaita taivasosuutta. Sen vuoksi he keksivät itselleen jumalan, joka hyväksyy ihmisen taivaaseen saavutettuaan tietyt tavoitteet, noudatettuaan tiettyjä käskyjä tai ainakin yritettyään parhaansa. Monet eivät halua suhdetta kaikkivaltaiseen ja kaikkivoipaiseen Jumalaan. He haluavat jumalan olevan mystillisen voimanlähteen henkilökohtaisen ja kaikkivaltiaan hallitsijan sijaan.

Lukuisten eri uskontojen olemassaolo ei ole todiste Jumalan olemassaoloa vastaan tai että emme voi tietää totuutta Jumalasta. Sen sijaan se osoittaa ihmiskunnan hyljänneen yhden ainoan oikean Jumalan. Ihmiskunta on korvannut hänet muilla jumalilla, jotka ovat sille mieluisampia. Tämä on vaarallinen menettely. Halu korvata Jumala ajatustemme kaltaisella jumalalla johtuu syntisestä luonteestamme, joka lopulta koituu meille tuhoksi (Gal. 6:7-8).

Johtavatko kaikki uskonnot Jumalan luo? Itse asiassa ne johtavat. Kaikki paitsi yksi johtavat hänen tuomiolleen. Vain yksi - kristinusko - johtaa hänen anteeksiantoonsa ja iankaikkiseen elämään. Riippumatta siitä, mikä on sinun uskontosi, kohtaat Jumalan kuolemasi jälkeen (Hepr. 9:27). Kaikki uskonnot johtavat Jumalan luo, mutta vain yksi uskonto johtaa Jumalan hyväksymiseen, koska ainoastaan Jeesuksen Kristuksen antaman pelastuksen kautta kukaan voi lähestyä häntä luottavin mielin. Oikean Jumala- totuuden hyväksyminen on tärkeää seuraavasta yksinkertaisesta syystä: iankaikkisuus on hirvittävän pitkä aika olla väärässä. Siksi oikea näkemys Jumalasta on elintärkeä.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Miksi on niin monia erilaisia uskontoja? Johtavatko kaikki uskonnot Jumalan luo?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries