settings icon
share icon
Kysymys

Kuinka voin kääntyä kristityksi?

Vastaus


Mies kreikkalaisen Filippin kaupungissa esitti hyvin samankaltaisen kysymyksen Paavalille ja Siilaalle. Tiedämme ainakin kolme seikkaa tuosta miehestä: hän oli vanginvartija, pakana ja epätoivoinen. Hän oli itsemurha-aikeissa, kun Paavali pysäytti hänet. Ja silloin mies kysyi, "Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" (Ap. t. 16:30).

Se nimenomainen seikka, että mies esitti tuon kysymyksen, osoittaa hänen ymmärtäneen tarpeensa pelastua — hän näki ainoastaan kuoleman edessään ja tiesi tarvitsevansa apua. Se, että hän esitti kysymyksensä Paavalille ja Siilaalle osoitti, että hän tiesi heidän tietävän vastauksen.

Vastaus annettiin nopeasti ja yksinkertaisesti: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi" (jae 31). Tämä raamatunkohta jatkuu kertomalla meille, kuinka mies uskoi ja kääntyi. Hänen elämänsä oli tuosta hetkestä lukien erilaista.

Huomaa, että miehen kääntyminen perustui uskoon. Hän luotti Jeesukseen eikä mihinkään muuhun. Mies uskoi Jeesuksen olevan Jumalan Pojan (Herran) ja Raamatun lupaukset täyttäneen Messiaan (Kristuksen). Siihen sisältyi usko siihen, että Jeesus kuoli syntiemme edestä ja nousi kuolleista, sillä juuri tätä sanomaa Paavali ja Siilas olivat saarnanneet (lue Room. 10:9-10 ja 1. Kor. 15:1-4).

Kääntyminen merkitsee kirjaimellisesti suunnan muutosta. Kun me käännymme kohti jotakin, silloin vääjäämättömästi me käännymme pois jostakin toisesta. Kun me käännymme kohti Jeesusta, meidän täytyy kääntyä pois synnistä. Raamattu kutsuu synnistä pois kääntymistä "parannukseksi" ja Jeesusta kohti kääntymistä "uskoksi". Näin ollen parannus ja usko täydentävät toisiaan. Sekä parannus ja usko on mainittu 1. Tess. 1:9:ssä, "Te hylkäsitte väärät jumalat ja käännyitte palvelemaan elävää, todellista Jumalaa." Kristillisyyteen kääntymisensä seurauksena kristitty jättää taakseen vanhat tapansa ja kaiken vanhaan uskontoon liittyvän.

Yksinkertaisesti sanottuna, kristillisyyteen kääntyminen merkitsee sitä, että sinun täytyy uskoa Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, joka kuoli syntiesi puolesta ja nousi kuolleista. Sinun täytyy olla Jumalan kanssa yhtä mieltä siitä, että sinä olet syntinen ja pelastuksen tarpeessa ja siksi sinun täytyy luottaa yksin Jeesukseen pelastuaksesi. Kun käännyt synneistäsi Kristuksen puoleen, Jumala lupaa pelastaa sinut ja antaa sinulle Pyhän Hengen, joka tekee sinusta uuden luomuksen.

Puhtaimmassa muodossaan kristillisyys ei ole uskonto. Raamatun mukaan kristillisyys on suhde Jeesuksen Kristuksen kanssa. Kristillisyys on Jumalan tarjoama pelastus kenelle tahansa, joka uskoo ja luottaa Jeesukseen uhriin ristillä. Kristillisyyteen kääntynyt ei jätä uskontoa taakseen ja omaksu toista uskontoa. Kristillisyyteen kääntyminen on sitä, että otat vastaan Jumalan antaman lahjan ja aloitat henkilökohtaisen suhteen Jeesuksen Kristuksen kanssa, mikä johtaa syntien anteeksi saamiseen ja iankaikkisuuteen taivaassa kuoleman jälkeen.

Haluatko sinä kääntyä kristillisyyteen nyt, kun olet lukenut tämän artikkelin? Jos vastaat myöntävästi, voit rukoilla seuraavan yksinkertaisen rukouksen Jumalalle. Muista, että tämän tai minkään muun rukouksen rukoileminen ei pelasta sinua. Vain Kristukseen luottaminen voi pelastaa sinut synnistä. Tämän rukouksen avulla voit kuitenkin ilmaista Jumalalle uskosi Häneen ja kiittää Häntä siitä, että Hän on järjestänyt sinulle pelastuksen. "Jumala, tiedän että olen tehnyt syntiä sinua vastaan ja ansaitsen rangaistuksen. Mutta Jeesus Kristus otti kantaakseen minulle kuuluneen rangaistuksen, niin että uskomalla Häneen voisin saada anteeksi. Laitan luottamukseni Sinuun pelastuakseni. Kiitos ihmeellisestä armostasi ja anteeksiannostasi – iankaikkisen elämän lahjasta! Aamen!"

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Kuinka voin kääntyä kristityksi?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries