settings icon
share icon
Kysymys

Mitkä ovat neljä hengellistä lakia?

Vastaus


"Neljä hengellistä lakia" on yksi tapa kertoa hyvä uutinen pelastuksesta, joka on tarjolla Jeesukseen Kristukseen uskomalla. Se on yksinkertainen keino jäsentää evankeliumin keskeiset asiat neljäksi kohdaksi.

Ensimmäinen neljästä hengellisestä laista on: "Jumala rakastaa sinua ja Hänellä on ihmeellinen suunnitelma elämääsi varten." Joh. 3:16 sanoo: "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että hän antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." Joh. 10:10 kertoo, miksi Jeesus tuli maailmaan: "Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän." Mikä erottaa meidät Jumalan rakkaudesta? Mikä estää meitä saamasta yltäkylläistä elämää?

Toinen neljästä hengellisestä laista on: "Ihmiskunta on synnin saastuttama ja siksi erossa Jumalasta. Tämän seurauksena emme pysty tietämään Jumalan ihmeellistä suunnitelmaa elämäämme varten." Room. 3:23 vahvistaa tämän tiedon: "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta." Room. 6:23 kertoo synnin seurauksista: "synnin palkka on kuolema." Jumala loi meidät elämään Hänen yhteydessään. Ihminen kuitenkin toi synnin maailmaan ja on siksi erossa Jumalasta. Olemme turmelleet Jumalan meille tarkoittaman suhteen. Mikä on ratkaisu?

Kolmas neljästä hengellisestä laista on: "Jeesus Kristus on Jumalan ainoa ratkaisu syntiongelmaamme. Jeesuksen Kristuksen kautta voimme saada syntimme anteeksi ja korjata suhteemme Jumalaan." Room. 5:8 kertoo: "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun vielä olimme syntisiä." 1 Kor. 15:3-4 kertoo meille, mitä meidän tulee tietää ja uskoa, että pelastuisimme: "Kristus kuoli meidän syntiemme vuoksi, niin kuin oli kirjoitettu, hänet haudattiin, hänet herätettiin kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu..." Jeesus itse julistaa, että hän on ainoa tie pelastukseen: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Joh. 14:6) Miten voin saada tämän ihmeellisen pelastuksen lahjan?

Neljästä hengellisestä laista viimeinen on: "Meidän tulee uskoa Jeesukseen Kristukseen Pelastajana, jotta voisimme ottaa vastaan pelastuksen lahjan ja tietäisimme Jumalan ihmeellisen suunnitelman elämäämme varten." Joh. 1:12 kuvaa tätä seuraavasti: "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." Apt. 16:31 sanoo asian hyvin selvästi: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut!" Pelastumme yksin armosta, yksin uskosta, yksin Jeesuksen Kristuksen tähden (Ef. 2:8-9).

Jos haluat luottaa Jeesukseen Kristukseen Pelastajanasi, sano seuraavat sanat Jumalalle. Näiden sanojen sanominen ei sinua pelasta, mutta Kristukseen luottaminen pelastaa! Tämän rukouksen avulla voit kuitenkin ilmaista Jumalalle uskosi Häneen ja kiittää Häntä siitä, että Hän on järjestänyt sinulle pelastuksen. "Jumala, tiedän että olen tehnyt syntiä sinua vastaan ja ansaitsen rangaistuksen. Mutta Jeesus Kristus otti kantaakseen minulle kuuluneen rangaistuksen, niin että uskomalla Häneen voisin saada anteeksi. Käännyn pois synnistäni ja luotan siihen, että Sinä olet pelastukseni. Kiitos ihmeellisestä armostasi ja anteeksiannostasi – iankaikkisen elämän lahjasta! Aamen!"

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.

English



Paluu suomenkieliselle etusivulle

Mitkä ovat neljä hengellistä lakia?
Jaa tämä sivu: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon

© Copyright Got Questions Ministries