settings icon
share icon
Vraag

Waarom zijn Christenen homofobisch?

Antwoord


Volgens het woordenboek is homofobie de angst voor homoseksuelen, maar de betekenis van het woord heeft zich uitgebreid in de zin dat er ook de haat tegen homoseksuelen mee bedoeld wordt. Als zodanig manifesteert homofobie zich doorgaans als een gedrag dat voortkomt uit gevoelens van haat, en dat leidt dan soms weer tot geweld of uitingen van vijandelijkheid. De realiteit is dat homofobie zich niet beperkt tot een bepaald deel van de samenleving. Mensen uit allerlei richtingen en bevolkingslagen houden zich bezig met homofobie. “Haatgroepjes” vallen homoseksuelen op zeer gewelddadige wijze aan, en ze gebruiken zeer gewelddadige taal in hun pogingen om homoseksuelen te vervolgen en intimideren.

Vaak wordt van Christenen gezegd dat ze homofobisch zijn omdat zij homoseksueel gedrag veroordelen als zonde. Maar feit is dat de term homofobie vooral een woord is dat gebruikt wordt door homoseksuele activisten en hun aanhangers in een poging om de aandacht af te leiden van oprechte kritiek op een immorele en ongezonde praktijk. Zonder twijfel zijn er mensen en organisaties die een irrationele haat tegen homoseksuelen ontwikkeld hebben en die bereid zijn om gewelddadige acties aan te wenden om homoseksuelen zoveel mogelijk te laten lijden. Maar het probleem is dat pro-homo activisten iedereen die zich tegen homoseksualiteit richt, ervan beschuldigen dat zij net zo haatdragend zijn. Daarom worden Christenen die terecht het onderscheid maken dat homoseksualiteit een onnatuurlijke zonde is, op één lijn gezet met gewelddadige idioten die haten omdat ze nu eenmaal willen haten.

Hoewel de Bijbel homoseksualiteit zeer streng veroordeelt, roept de Bijbel er nooit toe op dat homoseksuelen gehaat moeten worden. Als Christenen moeten we ons uitspreken tegen de perversie van homoseksuele activiteit. De Bijbel is duidelijk over de veroordeling ervan , en ook over Gods toorn die zal komen over degenen die zich er mee bezig houden. Als Christenen worden we er toe opgeroepen om de zonde duidelijk en liefdevol te benoemen voor wat het is: een zonde.

De term homofobie gebruiken om te verwijzen naar iedereen die tegen homoseksualiteit is, is een afleidingsmanoeuvre, en geen geldig argument of juiste weergave. Een Christen hoeft maar één angst te hebben voor wat betreft homoseksuelen, en dat is dat homoseksuelen eeuwig zullen lijden vanwege hun keuze om de enige mogelijkheid tot verlossing te verwerpen – de Heer Jezus Christus Die de enige hoop biedt voor een ontsnapping uit een onterende en verwoestende manier van leven.

English



Terug naar Nederlandse home page

Waarom zijn Christenen homofobisch?
Deel deze pagina: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries