settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvad er den bedste måde at evangelisere på overfor nogen, som er i en kult eller falsk religion?

Svar


Det vigtigste vi kan gøre for nogen, som befinder sig i en kult eller falsk religion, er at bede for dem. Vi må bede om, at Gud må ændre deres hjerters indstilling, og åbne deres øjne for sandheden (2.Korinther 4:4). Vi må bede om, at Gud må overbevise dem om deres behov for frelse igennem Jesus Kristus (Johannes 3:16). Uden Guds kraft og Helligåndens overbevisning vil vi aldrig have held med at overbevise nogen om sandheden (Johannes 16:7-11).

Vi må også leve gudfrygtige liv, så at de, der er fanget i falske kulter og religioner kan se den forvandling, Gud har gjort i vores egne liv (1. Peter 3:1-2). Vi må bede om visdom, om, hvordan vi kan vidne for dem på en kraftfuld måde (Jakob 1:5). Og når alt dette er sagt, så må vi også være frimodige når vi deler det faktiske evangelium. Vi må proklamere budskabet om frelse gennem Jesus Kristus (Romerne 10:9-10). Vi må altid være forberedte på at forsvare vores tro (1.Peter 3:15), men må gøre dette med sagtmodighed og respekt. Vi kan godt proklamere den sande doktrin, og vinde krigen med ord, og stadig forhindre den kristne sag, ved at handle vrantent og overlegen.

I sidste ende må vi overlade de menneskers skæbne, som vi vidner for, i Guds hænder. Det er Guds kraft og nåde der frelser mennesker, og ikke vores bestræbelser. Selvom det er både godt og vist at forberede et stærkt forsvar og have kundskab om falske trosretninger, så vil ingen af delene kunne omvende dem, som er fanget i kulters og falske religioners løgne. Det bedste vi kan gøre er at bede for dem, vidne for dem, og leve det kristne liv så det kan ses, og stole på, at Helligånden vil gøre arbejdet med at drage, overbevise og omvende.

English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvad er den bedste måde at evangelisere på overfor nogen, som er i en kult eller falsk religion?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries