settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvordan kan jeg finde ud af, hvad min åndelige gave er?

Svar


Der er ingen magisk formular, eller definitiv test, der med sikkerhed kan afsløre hvad vores åndelige gave er. Helligånden fordeler sine gaver efter sin egen bestemmelse (1. Korinther 12:7-11). Et ofte set problem blandt kristne, er fristelsen til at blive så optaget af vores åndelige gave, at vi kun søger at tjene Gud på det område, hvor vi mener at have en gave. Det er ikke sådan, de åndelige gaver fungerer. Gud kalder os til lydigt at tjene ham i alle ting. Han vil udstyre os med hvad end gave eller gaver vi har behov for, til at udføre den opgave han kalder os til.

Vi kan identificere vores åndelige gave/ gaver på flere måder. Selvom åndelige gave-tests ikke med sikkerhed kan fortælle os, hvor vores åndelige gaver ligger gemt, så kan de uden tvivl hjælpe os til at finde ud af dette. Andres bekræftelser kan også være med til at fortælle os, hvor vores åndelige gaver er. Når andre mennesker ser os tjene Herren, så kan de ofte identificere åndelige gaver hos os, som vi selv har taget for givet, eller ikke har opdaget. Bøn er også vigtig hér. Den, der med sikkerhed kender din åndelige gave, er gavegiveren selv – Helligånden. Vi kan spørge Gud om, hvilke områder vi har åndelige gaver på, for bedre at kunne bruge dem og bringe ham ære.

Ja, Gud kalder nogle til at være lærere og give dem gaven til at undervise. Gud kalder andre til at være tjenere og velsigner dem med nådegaver til at hjælpe. Men kender vi vores åndelige gave, så er dette ikke en undskyldning til ikke at tjene Gud på andre områder også. Er det en fordel at kende hvilken åndelig gave/ gaver Gud har skænket os? Ja, selvfølgelig. Er det forkert af os at fokusere så meget på det område, vi har gaver indenfor, at vi neglicerer at tjene Gud på andre områder? Ja. Hvis vi virkelig ønsker at blive brugt af Gud, så vil han også udruste os med de gaver, vi har behov for.

English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvordan kan jeg finde ud af, hvad min åndelige gave er?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries