settings icon
share icon
Spørgsmål

På vej til himlen – hvordan kan jeg være sikker på min evige destination?

Svar


Se det i øjnene. Den dag, hvor vi alle skal træde ind i evigheden, er måske nærmere end vi aner. Som forberedelse på det øjeblik, må vi kende denne sandhed – ikke alle kommer i himlen. Hvordan kan vi vide med sikkerhed, at vi er én af dem, der kommer til at tilbringe evigheden i himlen? For omkring 2.000 år siden prædikede apostlene Peter og Johannes evangeliet om Jesus for en stor folkeskare i Jerusalem. Det var da, at Peter kom med et underfundigt budskab, som lyder med genklang selv i vores postmoderne verden:

”Og der er ikke frelse i nogen anden, ja, der er ikke givet mennesker noget andet navn under himlen, som vi kan blive frelst ved” (ApG 4:12).

Og ligesom det var dengang, så er et sådant budskab heller ikke politisk korrekt i dag, hvor ”alle vejer fører til himlen.” Der er mange som tror, at de kan få himlen uden at have Jesus. De ønsker herlighedens gode løfter, men de ønsker ikke at blive generet af korset, og da slet ikke af ham, der hang på korset og døde for alle deres synder, som ville tro på ham. Mange ønsker ikke Jesus som den eneste vej, og er bestemte på at finde en anden vej. Men Jesus selv advarer os mod, at der ikke findes andre veje, og at konsekvensen for ikke at tro denne sandhed, vil være en evighed i helvede. Han har sagt os meget enkelt, at ”Den, der tror på Sønnen, har evigt liv; den, der er ulydig mod Sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede bliver over ham” (Johannes 3:36).

Nogle vil argumentere for, at det er ekstremt snæversynet af Gud kun at skabe én vej til himlen. Men ærligt talt, så er det ekstremt storsindet af ham at skabe nogen som helst vej til himlen for os, når vi tager menneskehedens oprørske forkastelse af ham i betragtning. Vi fortjener straf, og i stedet sender han sin eneste og enbårne søn til at dø for vores synder. Uanset om man ser dette som bredt eller snævert, så er det sandheden, og kristne må holde sig til det klare, uplettede budskab, at den eneste vej til himlen er igennem Jesus Kristus.

Mange mennesker har i dag godtaget et udvandet evangelium, som fjerner budskabet om omvendelse fra deres synder. De ønsker at tro på en kærlig, ikke-dømmende Gud, som ikke kræver nogen anger og forvandling af deres livsstil. De siger måske ting som, ”Jeg tror på Jesus Kristus, men min Gud er ikke en dømmende Gud. Min Gud ville aldrig sende et menneske til helvede.” Men vi kan ikke få begge dele. Hvis vi bekender at vi er kristne, så må vi anerkende Kristus for at være den, han sagde han var – den eneste vej til himlen. Hvis man benægter det, så benægter man Jesus selv, for det var ham som sagde, ”Jeg er sandheden og vejen og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig” (Johannes 14:6).

Dette spørgsmål står dog tilbage: hvem vil rent faktisk komme ind i Guds rige? Hvordan kan jeg være sikker på min evige destination? Svaret på dette spørgsmål finder vi i den klare beskrivelse af forskellen mellem dem, der har evigt liv, og dem, der ikke har. ”Den, der har Sønnen, har livet; den, der ikke har Guds søn, har ikke livet” (1. Johannes 5:12). De som tror på Kristus, som har taget imod hans offer som soning for deres synder, og som følger ham lydigt vil leve for evigt i himlen. De, som forkaster ham, kommer ikke til at opleve dette. ”Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn” (Johannes 3:18).

Har du truffet et valg om at give dit liv til Jesus, pga. det du har læst her? Hvis svaret er ja, så tryk gerne på ”Jeg har taget imod Jesus i dag” knappen nedenfor.
English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

På vej til himlen – hvordan kan jeg være sikker på min evige destination?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries