settings icon
share icon
Spørgsmål

Forventer Gud, at kristne stemmer?

Svar


Det er vores påstand, at det er enhver kristens pligt og ansvar at stemme, og at stemme for ledere, som promoverer kristelige værdier. Gud er så sandelig i kontrol, men det betyder ikke, at vi ikke skal gøre noget for at fremme Hans vilje. Vi er blevet befalet at bede for vores ledere (1. Timotheus 2:1-4). Hvad politik og lederskab angår, er der i Skriften beviser på, at Gud til tider har været utilfreds med vores valg af ledere (Hoseas 8:4). Beviset for syndens greb om verden ses overalt. Meget af den lidelse, der foregår på jorden, er på grund af gudløst lederskab (Ordsprogene 28:12). Skriften giver kristne instrukser om at adlyde legitim autoritet, med mindre det står i modsætning til Herrens befalinger (ApG 5:27-29; Romerne 13:1-7). Som født-på-ny troende, bør vi stræbe efter at vælge ledere, som selv vil være ledt af vores Skaber (1. Samuel 12:13-25). Kandidater eller forslag der går imod Bibelens befalinger om liv, familie, ægteskab, eller tro bør aldrig bakkes op (Ordsprogene 14:34). Kristne bør stemme, som de er blevet ledt til igennem bøn og studiet af Guds Ord, og virkeligheden vedrørende de muligheder, der findes på stemmesedlen.

I mange af verdens lande er kristne undertrykte og efterfulgte. De lider under regeringer som de ikke kan ændre på, og regeringer som hader deres tro og stilner deres stemmer. Disse troende prædiker evangeliet om Jesus Kristus med livet på spil. I USA er kristne blevet velsignet med retten til at tale om og vælge deres ledere, uden frygt for dem selv eller deres familier. I valg afholdt for nyligt, tog 2 ud af hver 5., selvbekendende kristen den rettighed for givet, og stemte ikke. Omkring 1 ud af 5 selvbekendende kristne er ikke engang registreret til at stemme.

I vores tid findes der mange, der ønsker at drive Kristi navn og budskab helt ud af den offentlige arena. At stemme er en mulighed for at promovere, beskytte, og beholde gudfrygtig regering. Hvis vi opgiver den mulighed, betyder det, at vi lader dem, der ønsker at nedgøre Kristi navn få deres vilje i vores liv. De ledere vi vælger – eller ikke gør noget for at fjerne – har stor indflydelse på vores friheder. De kan vælge at beskytte vores ret til at tilbede Gud og udbrede evangeliet, eller de kan være restriktive overfor disse rettigheder. De kan lede vores nation mod retfærdig retfærdighed eller mod moralsk katastrofe. Som kristne bør vi rejse os, og følge befalingen om at opfylde vores borgerpligt (Matthæus 22:21).

English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Forventer Gud, at kristne stemmer?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries