Mikä on pelastussuunnitelma?




Kysymys: Mikä on pelastussuunnitelma?

Vastaus:
Oletko nälkäinen? Et fyysisesti nälkäinen, vaan kaipaatko elämältäsi enemmän? Onko syvällä sisimmässäsi jotain, mikä ei koskaan tunnu löytävän tyydytystä? Jos näin on, niin Jeesus on ratkaisu! Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan" (Joh. 6:35).

Oletko hämmentynyt? Tuntuuko sinusta, ettet koskaan näytä löytävän oikeaa tietä tai tarkoitusta elämään? Näyttääkö siltä, että joku on sammuttanut huoneesta valot etkä löydä valokatkaisinta? Jos näin on, niin Jeesus on ratkaisu! Jeesus julisti: "Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo" (Joh. 8:12).

Tuntuuko sinusta joskus siltä, että sinut on lukittu ulos elämästä? Oletko availlut lukemattomia ovia ja havainnut, että niiden takaa löytyy vain tyhjyyttä ja tarkoituksettomuutta? Etsitkö sisäänkäyntiä tyydytystä tuottavaan elämään? Jos näin on, niin Jeesus on ratkaisu! Jeesus julisti: " Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen" (Joh. 10:9).

Pettävätkö ihmiset aina luottamuksesi? Ovatko ihmissuhteesi olleet pinnallisia ja tyhjänpäiväisiä? Tuntuuko sinusta siltä, että muut yrittävät käyttää sinua hyväkseen? Jos näin on, niin Jeesus on ratkaisu! Jeesus sanoi: "Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta… Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani, ja ne tuntevat minut" (Joh. 10:11, 14).

Mietitkö, mitä tämän elämän jälkeen tapahtuu? Oletko kyllästynyt tavoittelemaan elämässäsi asioita, jotka vain mätänevät tai ruostuvat? Epäiletkö joskus, onko elämässä mitään mieltä? Haluatko elää kuolemasi jälkeen? Jos näin on, niin Jeesus on ratkaisu! Jeesus julisti: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole" (Joh. 11:25-26).

Mikä on tie? Mikä on totuus? Mikä on elämä? Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani" (Joh. 14:6).

Tuntemasi nälkä on hengellistä nälkää, ja sen voi vain Jeesus tyydyttää. Vain Jeesus voi poistaa pimeyden. Jeesus on portti mielekkääseen elämään. Jeesus on se ystävä ja paimen, jota olet etsinyt. Jeesus on elämä – sekä tässä että tulevassa maailmassa. Jeesus on tie pelastukseen!

Syy miksi olet nälkäinen, miksi tunnet olevasi eksyksissä pimeässä, miksi et pysty löytämään tarkoitusta elämään, on se että olet erossa Jumalasta. Raamattu kertoo meille, että olemme kaikki tehneet syntiä ja olemme siksi erossa Jumalasta (Saarn. 7:20; Room. 3:23). Sydämessäsi tuntuva tyhjiö on elämästäsi puuttuva Jumala. Meidät luotiin elämään Jumalan yhteydessä. Syntimme takia tuo yhteys on poikki. Ja mikä pahinta, syntimme pitää meidät erossa Jumalasta ikuisesti, niin tässä kuin seuraavassakin elämässä (Room. 6:23; Joh. 3:36).

Miten tämän ongelman voi ratkaista? Jeesus on ratkaisu! Jeesus otti kantaakseen meidän syntimme (2 Kor. 5:21). Jeesus kuoli meidän puolestamme (Room. 5:8) kärsien rangaistuksen, jonka me ansaitsemme. Kolme päivää myöhemmin Jeesus nousi kuolleista ja osoitti siten voittaneensa synnin ja kuoleman (Room. 6:4-5). Miksi Hän teki tämän kaiken? Jeesus vastasi tuohon kysymykseen itse: "Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta" (Joh. 15:13). Jeesus kuoli, että me voisimme elää. Jos uskomme Jeesukseen luottaen siihen, että Hänen kuolemansa on sovittanut syntimme, niin kaikki syntimme annetaan anteeksi ja pestään pois. Hengellinen nälkämme tyydytetään. Valot syttyvät. Voimme elää mielekästä elämää. Tulemme tuntemaan todellisen parhaan ystävämme ja hyvän paimenemme. Tiedämme, että meillä on elämä kuoleman jälkeen – ylösnousemuselämä taivaassa ikuisesti Jeesuksen kanssa!

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän" (Joh. 3:16).

Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” – painiketta.


Paluu suomenkieliselle etusivulle

Mikä on pelastussuunnitelma?