settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvad er synderens bøn?

Svar


Synderens bøn er en bøn, som et menneske beder til Gud, når det indser at det er en synder og har brug for en frelser. At gentage synderens bøn gør ikke nogen forskel i sig selv. En sand synders bøn viser sig kun ved, hvad et menneske allerede ved, forstår og tror om deres egen syndighed og behov for frelse.

Det første aspekt ved synderens bøn, er at forstå, at vi alle er syndere. Romerne 3:10 erklærer: ”Som der står skrevet: der er ingen retfærdige, ikke en eneste”. Bibelen gør det klart, at vi alle har syndet. Vi er alle syndere som har brug for nåde og tilgivelse fra Gud (Titus 3:5-7).På grund af vores synd fortjener vi evig straf (Matthæus 25:46). Synderens bøn er en bøn om nåde frem for dom. Den er et ønske om nåde frem for vrede.

Det andet aspekt ved synderens bøn er at vide hvad Gud har gjort for at genoprette vores fortabte og syndige situation. Gud iklædte sig en krop og blev menneske i personen Jesus Kristus (Johannes 1:1, 14). Jesus lærte os sandheden om Gud og levede et perfekt, retfærdigt og syndfrit liv (Johannes 8:46; 2. Korinther 5:21). Derefter døde Jesus på korset i vores sted, og tog straffen på sig som vi fortjente (Romerne 5:8). Jesus blev genoprejst fra de døde for at bevise sin sejr over synd, død og helvede (Kolossenserne 2:15; 1. Korinther kapitel 15). På grund af alt dette kan vi få vore synder tilgivet, og blive lovet et evigt hjem i himlen – hvis bare vi vil sætte vores lid til Jesus Kristus. Alt hvad vi behøver, er at tro på, at han døde i vores sted og opstod fra de døde (Romerne 10:9-10). Vi kan blive frelst af nåde alene, igennem tro alene, ved Jesus Kristus alene. Efeserne 2:8 erklærer: ”For af den nåde er i frelst ved tro. Og det skyldes ikke jer selv, gaven er Guds”.

At gentage synderens bøn er en simpel måde, hvorpå du overfor Gud erklærer, at du stoler på Jesus Kristus som din frelser. Der findes ingen ”magiske” ord, som kan give frelse. Det er kun troen på Jesus død og genopstandelse der kan frelse os. Hvis du har indset, at du er en synder, som har brug for frelse igennem Jesus Kristus, så er der her en synders bøn, som du kan bede til Gud: ”Gud, jeg ved at jeg er en synder. Jeg ved, at jeg fortjener konsekvenserne for min synd. Men jeg vælger at stole på Jesus Kristus som min frelser. Jeg tror på, at hans død og opstandelse gjorde det muligt, at jeg kunne blive tilgivet. Jeg stoler på Jesus, og Jesus alene, som min personlige Herre og frelser. Tak Herre, for at frelse mig og tilgive mig! Amen!”

Har du truffet et valg om at give dit liv til Jesus, pga. det du har læst her? Hvis svaret er ja, så tryk gerne på ”Jeg har taget imod Jesus i dag” knappen nedenfor.
English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvad er synderens bøn?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries