settings icon
share icon
Spørgsmål

Jeg har lige fået min tro på Jesus…hvad nu?

Svar


Jeg har lige fået min tro på Jesus…hvad nu?

Tillykke! Du har taget en livs forandrede beslutning! Måske spørger du, “Hvad nu? Hvordan begynder jeg min rejse med Gud?” De fem omtalte skridt her under, vil give dig direktioner fra bibelen. Når du har spørgsmål på din rejse, så besøg venligst https://www.gotquestions.org/Dansk.

1. Sørg for at du forstår frelsen.

1. Joh 5:13 fortæller os, “Dette har jeg skrevet til jer, der tror på Guds søns navn, for at I skal vide, at I har evigt liv.” Gud ønsker at vi skal forstå frelsen. Gud ønsker at vi skal have tilliden i at vide med sikkerhed, at vi er frelst. Kortfattet, lad os gå over til nøgle punkterne af frelsen:

(a) Vi har alle syndet. Vi har alle gjort ting som mishager Gud (Romerne 3:23).

(b) På grund af vores synd, fortjener vi at blive straffet med evig adskillelse fra Gud (Romans 6:23).

(c) Jesus døde på korest for at betale straffen for vores synd (Romerne 5:8; 2. Kor 5:21). Jesus døde i vores sted, og tog den straf som vi fortjener. Hans genopstandelse beviste, at Jesu død var tilstrækkelig til at betale for vores synd.

(d) Gud giver tilgivelse og frelse til alle dem der sætter deres tro til Jesus – stoler på at Hans død betalte for vores synd (Joh 3:16; Romerne 5:1; Romerne 8:1).

Det er beskeden om frelse! Hvis du placere din tro på Jesus Kristus som din Frelser, så er du frelst! Alt din synd er blevet tilgivet og Gud lover aldrig at forlade eller svigte dig (Romerne 8:38-39; Matt 28:20). Husk at din frelse er sikker i Jesus Kristus (Joh 10:28-29). Hvis du tror på Jesus alene som din Frelser, Kan du være forsikret om, at du vil bruge evigheden sammen med Gud i himlen!

2. Find en god kirke der underviser i biblen.

Tænk ikke på kirken som en bygning. Kirken er menneskerne. Det er meget vigtigt at troende i Jesus Kristus har fællesskab med hinanden. Det er et af kirkens primære hensigter. Nu hvor du er kommet til tro på Jesus Kristus, opfordre vi dig på det stærkeste til at finde en Bibel –troende kirke i dit område, og tale med præsten. Fortæl ham om din nye tro på Jesus Kristus.

Det andet formål med kirken er at undervise om biblen. Du kan lære hvordan du skal forene Guds instruktioner med dit liv. Forstå at biblen er nøglen til at leve et succesfuld og stykret Kristent liv. 2. Tim 3:16-17 siger, “Ethvert skrift er indblæst af Gud og nyttigt til undervisning, til bevis, til vejledning og til opdragelse i retfærdighed, så at det menneske, som hører Gud til, kan blive fuldvoksent, udrustet til al god gerning.”

Et tredje formål med kirken er tilbedelse. Tilbedelse er at takke Gud for alt hvad Han har gjort! Gud har frelst os. Gud elsker os. Gud sørger for os. Gud guider og korrigere os. Hvordan kan vi undlade at takke Ham? Gud er hellig, retfærdig, barmhjertig, og nådefuld. Åb 4:11 deklarere, “Værdig er du, vor Herre og Gud, til at få pris og ære og magt; for du har skabt alle ting, af din vilje blev de til og blev skabt.”

3. Sæt tid af hver dag til at fokusere på Gud.

Det er meget vigtigt for os, at bruge tid hver dag på at fokusere på. Nogle folk kalder det “stille tid.” Andre kalder det “hengivenhed,” fordi det er en tid, hvor vi hengiver og selv til Gud. Nole fortrækker at sætte tid af om morgenen, mens andre foretrækker aftnerne. Det betyder ikke noget, hvad du kalder denne tid, eller hvornår du gør det. Det der betyder noget er at du regelmæssigt tilbringer tid med Gud. Hvilken begivenhed kan give os tid med Gud?

(a) Bøn. Bøn er simpelthen at tale til Gud. Tal med Gud om dine bekymringer og problemer. Bed Gud om at give dig visdom, og guide dig. Bed Gud om at sørge for din behov. Fortæl Gud hvor meget du elsker Ham, og hvor meget du værdsætter det Han gør for dig. Det er det som bøn handler om.

(b) Bibel læsning. Sammen med det at du bliver undervist i Biblen i kirken, Søndags skolen, og/eller bibel studier – har du behov for at læse i bibelen selv. Bibelen indeholder alt hvad du behøver at vide for at leve et succesfuld Kristent liv. Den indeholder Guds guiden for hvordan man kan træffe kloge beslutninger, Hvordan der er Guds vilje, hvordan man kan betjene andre, og hvordan man gro åndeligt. Bibelen er Guds ord til os. Bibelen er essentielt Guds instruktions manual for hvordan vi kan leve vores liv på en måde der er til Hans velbehag og som tilfredsstiller os.

4. Udvikkel relationer med folk der kan hjælpe dig med åndelig udvikling.

1. Kor 15:33 fortæller os, “Far ikke vild! Slet omgang fordærver gode sæder.” Bibelen er fyldt med advarsler, om hvilke indflydelse med “dårlige” mennesker kan have på os. At bruge tid med dem der overgiver sig til syndefulde aktiviteter vil friste os til de aktiviteter. Personligheden af de mennesker vi har omkring os, vil “smittet af” på os. Det er derfor, at det er vigtigt at omgive os selv med folk der elsker Herren og som er overgivet til Ham.

Prøv at finde en ven eller to, måske fra din kirke, som kan hjælpe og opmuntre dig (Hebr 3:13; 10:24). Bed dine venner om at holde dig tilregnskab for din stille tid, dine aktiviteter, og din færden med Gud. Spørg om du kan gøre det samme for dem. Dette betyder ikke at du skal opgive alle dine venner, som ikke kender Herren Jesus som deres Frelser. Fortsæt med at være deres ven og elsk dem. Bare lade dem vide, at Jesus har ændret dit liv, og du ikke kan gøre de samme ting, som du gjorde før. Bed Gud om at give dig muligheder for at dele Jesus med dine venner.

5. Bliv døbt.

Mange folk har misforstået dåben. Ordet ”dåb” betyder neddykkelse i vand. Dåb er den Bibelske måde at proklamere din nye tro på Kristus over for offentligheden og din overgivenhed til at følge Ham. Denne handling at blive neddykket i vandet illustrere det at blive begravet med Kristus. Handlingen at komme op af vandet, er et billede på Kristus genopstandelse. At blive døbt er at identificere sig selv med Jesu død, begravelse og genopstandelse (Romerne 6:3-4).

Dåben frelser dig ikke. Dåben vasker ikke din synd bort. Dåb er simpelthen et skridt af lydighed, en offentlig programmering af din tro på Kristus alene for frelsen. Dåben er vigtig, da det er et lydigheds skridt – offentlig deklaration a tro på Kristus og din overgivenhed til Ham. Hvis du er klar til at blive døbt, skal du tale med din præst.

English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Jeg har lige fået min tro på Jesus…hvad nu?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries