settings icon
share icon
Spørgsmål

Hvordan kan jeg evangelisere blandt mine venner og min familie, uden de bliver stødt af det, eller jeg skubber dem væk?

Svar


Enhver kristen har på et eller andet tidspunkt haft et familiemedlem, en ven, arbejdskammerat, eller bekendt som ikke er kristen. Det kan være svært at dele evangeliet med andre, og det kan være endnu sværere, når det drejer sig om en person, man har knyttet personlige bånd til. Bibelen fortæller os, at nogle vil blive stødt af evangeliets budskab (Lukas 12:51-53). Ikke desto mindre bliver vi befalet, at dele evangeliet, og vi har ingen undskyldning for at lade være (Matthæus 28:19-20; ApG 1:8; 1. Peter 3:15).

Så hvordan kan vi evangelisere familiemedlemmer, venner, arbejdskammerater og bekendte? Det vigtigste vi kan gøre for dem, er at bede for dem. Bede om, at Gud må forvandle deres hjerter og åbne deres øjne (2.Korinther 4:4) for evangeliets sandhed. Bed om, at Gud må overbevise dem om hans kærlighed til dem, og deres behov for frelse igennem Jesus Kristus (Johannes 3:16). Bed om visdom til, hvordan du kan tjene dem (Jakob 1:5). Udover at bede, må vi også leve gudfrygtige liv, så de kan se den forandring, Gud har gjort i vores liv (1. Peter 3:1-2). Som Skt. Frans af Assisi engang har sagt, ”prædik evangeliet til enhver tid, og brug ord om nødvendigt.”

Til sidst må vi være både villige og frimodige i faktisk at dele evangeliet. Proklamer budskabet om frelse gennem Jesus Kristus til dine venner og familie (Romerne 10:9-10). Vær altid forberedt til at tale om din tro (1. Peter 3:15), og gør det med mildhed og respekt. I sidste ende må vi overlade vores nærmestes frelse til Gud. Det er Guds kraft og nåde, der frelser mennesker, og ikke vores egne gerninger. Det bedste og største vi kan gøre for dem, er altså at bede for dem, vidne for dem, og leve kristenlivet foran dem.

English



Vend tilbage til den danske hjemmeside

Hvordan kan jeg evangelisere blandt mine venner og min familie, uden de bliver stødt af det, eller jeg skubber dem væk?
Del denne side: Facebook icon Twitter icon Pinterest icon Email icon
© Copyright Got Questions Ministries